Hjelp og kundeservice
Lurer du på hvor pakken din er, eller trenger du hjelp med en sending? Her kan du chatte med oss eller finne svar på ofte stilte spørsmål.
Hva kan vi hjelpe deg med?
Vår digitale medarbeider svarer på dine spørsmål hele døgnet.
Aktuelt nå:
Dette lurer mange på
Sporingshjelp
Vi har samlet det de fleste lurer på. Prøv gjerne vår chatbot som ofte gir flere sporingsdetaljer.
Toll og utland
Her finner svar på de oftest stilte spørsmålene om å motta eller sende pakker til utlandet.
Hente eller sende i Pakkeboks
Lurer du på noe når du skal hente eller sende noe i Pakkeboks? Her finner du svar.
Spørsmål om sendinger i Norge
Skal du sende noe i Norge? På denne siden finner du ut hvordan du bør gå frem.
Min adresse, min post og min side
Hold oversikt over din adresse, husstanden og de posttjenestene du trenger. Her finner du svar på spørsmål andre også har stilt.
Oppdag falsk e-post og SMS
Det kan være utfordrende å skille ekte fra falske henvendelser. Her lærer du hvordan du kan sikre deg mot svindelforsøk.
Finn oss i kartet
Leter du etter nærmeste hentested eller innleveringspunkt? På kartet finner du mulighetene nær deg.
Klage og reklamere
Vi hjelper deg med veiledning og utforming av klager dersom du ønsker det.
Kontakt oss
Finner du ikke svar på spørsmålet ditt? Vi er tilgjengelige på chat, telefon og talerobot.
Har du betalt dobbel merverdiavgift og trenger kvittering?
Hvis du har betalt merverdiavgift til nettbutikken, men likevel får betalingskrav på mva. fra Posten, må du kontakte nettbutikken du handlet fra. Det er den som har ansvaret for å rette opp og refundere mva. som du betalte i forbindelse med kjøpet. Trenger du engelsk kvittering på at avgiftene er betalt for å sende til nettbutikken? Slik gjør du det:
- Gå til www.posten.no/import
- Skriv inn sendingsnummeret for pakken din og trykk på «Gå til betaling»
- Velg mellom norsk eller engelsk versjon av kvitteringen