Det blir nå sortert svært mange pakker i våre terminaler i forbindelse med julehandelen. Vi gjør alt vi kan for å få pakkene frem så raskt som mulig. Det må forventes noe lengre fremsendingstid på grunn av vær og førerforhold i Nord Norge samt kapasitetutfordringer ved flere hentesteder. Vi ber om ekstra tålmodighet. Følg sporing i appen, chatbot eller posten.no

Se driftsmelding

Hjelp og kundeservice

Vår digitale medarbeider svarer på dine spørsmål hele døgnet.

Pakker levert til et annet hentested

Det kan være litt trangt om plassen på ditt vanlige hentested akkurat nå. Derfor leverer vi pakker også til et annet hentested i nærheten av deg. Det er dessverre ikke mulig å flytte pakker tilbake til ditt vanlige hentested. Vi beklager dette.

Finn hentested på kartet

Aktuelt nå:

Sporingshjelp

Vi har samlet noe av det som de fleste lurer på. Prøv gjerne vår chatbot som ofte gir mer sporingsdetaljer.

Julen 2024

Alt du måtte lure på om juleposten til inn- og utland. Sjekk sendefrister og se noen tips fra oss.

Hente eller sende i Pakkeboks?

Lurer du på noe? Eller har du et problem når du skal hente en pakke i Pakkeboks?

Finn spørsmål og svar som flere lurer på

Har du betalt dobbel merverdiavgift og trenger kvittering?

Hvis du har betalt merverdiavgift til nettbutikken, men likevel får betalingskrav på mva. fra Posten, må du kontakte nettbutikken du handlet fra. Det er den som har ansvaret for å rette opp og refundere mva. som du betalte i forbindelse med kjøpet. Trenger du engelsk kvittering på at avgiftene er betalt for å sende til nettbutikken? Slik gjør du det:

  1. Gå til www.posten.no/import
  2. Skriv inn sendingsnummeret for pakken din og trykk på «Gå til betaling»
  3. Velg mellom norsk eller engelsk versjon av kvitteringen

Gå til www.posten.no/import

Hvordan klage og reklamere?

Vi hjelper deg med veiledning og utforming av klagen dersom du ønsker det.

Les hvordan du gjør dette

Kontakt oss

Du velger selv hvordan du ønsker å kontakte oss!

Se hvilke alternativer du har

Andre nyttige lenker

Driftsmeldinger

Vær oppmerksom på at det kan forekomme forsinkelser i fremsending av Ekspress neste dag/ Pakke til Bedrift Ekspress i januar 2025 pga. endringer i ruteflyoppsett

18.12.24 11:00

Uvær på Vestlandet

16.12.24 07:29

Vær oppmerksom på at det kan forekomme forsinkelser i fremsending av Ekspress neste dag i førjulstiden og romjula, 17.12.-31.12.24 pga. justeringer i rutefly- og biloppsett

11.12.24 11:00

Mye nedbør skaper utfordringer i Nord-Norge

10.12.24 08:50

Uvær i store deler av Nord-Norge

29.11.24 12:51

Uværet har ført til mange stengte veier på Vestlandet.

01.11.24 08:18

Store nedbørsmengder på Vestlandet

30.10.24 18:39

Forsinkelser til og fra Nord-Norge

24.10.24 17:28

Stengning av fylkesveien Fv43 mellom Farsund og Lyngdal gir utfordringer i perioden 14.10.-01.12.24

10.10.24 15:22

Bergensbanen stengt – foreløpig ingen prognose på åpning

07.10.24 14:38

Flom i Sør-Norge skaper forsinkelser av brev, pakker og gods

10.09.24 05:47

Et lokomotiv har havarert på jernbaneterminalen i Kiruna.

05.09.24 11:01