Hjelp til Posten sporing
Her får du svar på de fleste spørsmål rundt sporing av sendinger. Se ofte stilte spørsmål om sporing og henting nedenfor, eller prøv vår chatbot.
Har du et sporingsnummer (sendings- eller kollinummer) på en sending, kan du spore pakken i Posten-appen, chatboten og på Posten sporing.
Generelle spørsmål
-
Har du et sporingsnummer på en sending, kan du spore.
Mottaker får ofte tilsendt sporingsnummer på SMS eller e-post fra sender, eller du blir varslet av Posten.Pakker kan du spore i Norge og i de fleste land i verden. Det gjelder også pakker fra utlandet. Du kan følge pakkene i vår sporingstjeneste helt frem til levering.
-
Har du et sporingsnummer på en sending, kan du spore de fleste sendinger. Sporingen for sendinger til utlandet gir noe begrenset sporingsinformasjon. Dette har sammenheng med transportmåte og mottakerlandets sporingssystem.
Pakker kan du spore i de fleste land i Europa samt en del andre land.
Rekommanderte brev til utlandet har begrenset sporing. Her kan du følge sendingen fra innlevering til den forlater Norge. Sendingen er likevel under transport og blir sendt til adressen den er til.
-
Sporingsnummer er en fellesbetegnelse på sendings- og kollinummer. Begge numrene kan brukes til å spore.
Pakker på vei til deg
Avvik
-
-
-
-
Sjekk først at pakken sendes via Posten og ikke en annen leverandør.
Varslinger
Henting
