Posten gjennomfører nå store endringer for å kunne tilby gode tjenester også i fremtiden. Under Arendalsuka gir Posten innblikk i hva dette betyr for kundene og for samfunnet.
Innovasjon og digitalisering står øverst på dagsorden i Posten. Det 372 år gamle post- og logistikkselskapet tilpasser seg nye og skiftende behov og ønsker.
- Vårt konsern er inne i den største omstillingen noensinne, og utviklingen går raskere enn før. Arendalsuka er en utmerket arena for å vise hvordan en betydelig samfunnsaktør som Posten jobber for å møte en ny tid og gjøre hverdagen enklere for folk, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
Innovasjon og digitalisering står øverst på dagsorden i Posten. Foto: Aleksander Alnes
Møt Posten på Arendalsuka
Selv deltar Tone Wille flere av dagene under Arendalsuka. Dette er hovedaktivitetene:
Posten har egen stand på Kløckers plass. Her har vi innredet en modell av fremtidens hjem som skal brukes til å fortelle om Postens innovasjon og tjenesteutvikling. Her kan publikum også teste ut valgfritt leveringssted med Postens selvkjørende postkasse som ett av leveringsalternativene.
Seminaret «Borte bra, men hjemme(t) best» tar for seg hvordan nye tjenester i fremtiden kan forenkle hverdagen for alle grupper i befolkningen - og ikke minst for den stadig voksende eldre delen av befolkningen, men også barnefamilier i tidsklemma. Hvilke tjenester vil vi ha levert hjem, hvem vil vi ha dem fra, og hva er vi villige til å betale for? Mandag 12. august kl. 15-16 i Telenors telt, Nygaten 4.
Posten deltar i paneldebatter om blant annet miljø, transport og innovasjon.
Parallelt med Arendalsuken er innbyggere i Arendal og Grimstad invitert til å teste ut levering innenfor døren, selv om de ikke er hjemme.
- Posten har i alle år ligget i forkant av utviklingen. Det skal vi fortsatt gjøre, og jeg gleder meg til å vise frem det viktige arbeidet vi gjør under Arendalsuka, sier konsernsjefen.
Tjenester for eldre er blant det Posten tester ut for fremtiden.