Posten signering Enkel signering av viktige dokumenter
Posten signering er en digital signeringstjeneste som gjør det enkelt for deg å signere avtaler og kontrakter. Enten du skal kjøpe ny bruktbil, leie bolig eller kjøpe husdyr, er Posten signering en enkel måte å signere avtalen på. Hent kontrakten rett fra Forbrukerrådet eller last opp din egen, betal med Vipps og signer med BankID. Du betaler bare for det du sender. Enkelt, miljøvennlig og tidsbesparende.
Slik gjør du det:
- Last opp kontrakten som skal signeres
- Inviter alle som skal signere via e-post
- Betal med Vipps
- Les igjennom kontrakten og signer med BankID
- Last ned den signerte avtalen
Spørsmål og svar om Posten signering
-
Digitale signaturer er signaturer som gjennomføres med en elektronisk ID. En elektronisk ID kan identifisere en bestemt person og kan sendes elektronisk. Den har samme funksjon som et vanlig papirbasert identifikasjonskort, slik som pass, fødselsattest eller sertifikat. E-signaturloven er signaturer med elektronisk ID juridisk bindende, og den er like trygg som en håndskreven signatur.
-
Posten signering kan brukes av alle privatpersoner. For å signere må du bekrefte identiteten din gjennom BankID, BankID-appen eller Buypass. MinID og Commfides kan også brukes ved signering av dokumenter fra offentlige virksomheter.
-
Du trenger ikke å opprette en konto for å bruke Posten signering. Du trenger bare å laste opp dokumentene du ønsker å sende til signering og fullføre alle stegene i prosessen.
-
Du betaler kun for det du bruker, og det er ingen oppstarts- eller månedsavgifter tilknyttet tjenesten. Se prisene våre her.
-
Når noen sender deg en signeringsforespørsel vil du motta en e-post eller SMS som inneholder en lenke du kan bruke for å starte signeringen. Du må da velge hvilken elektronisk ID du ønsker å signere med, og gjennomføre signeringen.