Favoritthentested Velg ditt foretrukne hentested
Hvordan fungerer det?
Handler du hos en nettbutikk som ikke lar deg velge hentested selv, leveres pakken til din foretrukne Pakkeboks eller Post i Butikk.
Under «Profil» i Posten-appen kan du lagre dine preferanser. Hvis du velger en Pakkeboks, må du også velge et bemannet hentested som reserve i tilfelle pakken er for stor eller pakkeboksen er full.
Spørsmål og svar
-
Det kan være ulike grunner til at pakken ikke har havnet på ditt favoritthentested. Den mest sannsynlige er at du har fått velge hentested i nettbutikken selv. Vi ønsker ikke å overstyre valg du har gjort i en bestillingsprosess. Favoritthentested gjelder kun når du ikke har valgt hentested i nettbutikken. Andre grunner kan være at pakken var for stor for pakkeboks, at pakkeboksen var full, tekniske problemer eller at pakken har begrensninger (eksempelvis krav om personlig overlevering til mottaker) som gjør at den må leveres til et bemannet hentested. Pakker som er for store for postkassen din vil bli utlevert til ditt nærmeste bemannede hentested.
-
Ja, dette gjøres i appen under «Profil» à «Favoritthentested». Det nye valget gjelder for pakker bestilt etter endringen.
-
Nei, det er gratis å sette Favoritthentested.
-
Når du setter en pakkeboks som favoritthentested må du også velge et bemannet hentested som reserve i de tilfellene der pakken er for stor for pakkeboks, eller at pakkeboksen er full den dagen vi skal levere pakken din.