Informasjon om behandling av personopplysninger – digitalt frimerke
I tillegg til denne personvernerklæringen gjelder Posten Bring-konsernets generelle personvernerklæring. Der kan du lese mer om blant annet dine rettigheter, og hvordan du kan komme i kontakt med oss for å utøve rettighetene dine, hvis du har spørsmål, eller ønsker å klage på vår behandling av personopplysningene dine.
Behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger er Posten Bring AS, organisasjonsnummer 984 661 185, Biskop Gunnerus’ Gate 14 A, 0185 Oslo.
1. Hvilke personopplysninger vi behandler og for hvilke formål
Ved bestillingen av digitalt frimerke samler vi inn ditt navn, telefonnummer og din e-postadresse.
Vi benytter navnet for å registrere hvem som har foretatt bestilling og e-post benyttes til å sende kvittering for kjøp og dine digitale frimerker. Telefonnummeret ditt bruker vi dersom vi har behov for å kontakte deg i forbindelse med sendingen. Det kan for eksempel være ved retur hvis ikke avsender er ført opp på sendingen, eller dersom sendingen er påført for lite porto. For øvrig brukes opplysningene kun i den grad det er nødvendig for å oppfylle avtalen.
Betalingsinformasjonen du registrerer benytter vi til å ta betalt for tjenesten.
Behandlingsgrunnlaget vårt for å behandle de oppgitte personopplysningene er å oppfylle avtalen vår med deg om levering av tjenesten.
2. Lagringstid
Personopplysninger slettes når avtalen er avsluttet og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt.
3. Spørsmål og klager
Dersom du har spørsmål om vår behandling av dine personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med vårt personvernombud: personvernombud@posten.no
Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre ikke etterlever kravene i personvernlovgivningen, vil vi gjerne at du tar kontakt med oss. Du kan også klage til Datatilsynet. Du finner kontaktinformasjon til Datatilsynet på deres nettsider: www.datatilsynet.no.