Hjelp og kundeservice

Vår digitale medarbeider svarer på dine spørsmål hele døgnet.

Aktuelt nå:

Sporingshjelp

Vi har samlet noe av det som de fleste lurer på. Prøv gjerne vår chatbot som ofte gir mer sporingsdetaljer.

Toll og utland

Vi har samlet de mest stilte spørsmålene og svarene om å motta eller sende pakker til utlandet.

Hente eller sende i Pakkeboks?

Lurer du på noe? Eller har du et problem når du skal hente en pakke i Pakkeboks?

Finn spørsmål og svar som flere lurer på

Har du betalt dobbel merverdiavgift og trenger kvittering?

Hvis du har betalt merverdiavgift til nettbutikken, men likevel får betalingskrav på mva. fra Posten, må du kontakte nettbutikken du handlet fra. Det er den som har ansvaret for å rette opp og refundere mva. som du betalte i forbindelse med kjøpet. Trenger du engelsk kvittering på at avgiftene er betalt for å sende til nettbutikken? Slik gjør du det:

  1. Gå til www.posten.no/import
  2. Skriv inn sendingsnummeret for pakken din og trykk på «Gå til betaling»
  3. Velg mellom norsk eller engelsk versjon av kvitteringen

Gå til www.posten.no/import

Hvordan klage og reklamere?

Vi hjelper deg med veiledning og utforming av klagen dersom du ønsker det.

Les hvordan du gjør dette

Kontakt oss

Du velger selv hvordan du ønsker å kontakte oss!

Se hvilke alternativer du har

Andre nyttige lenker

Driftsmeldinger

Vær oppmerksom på at det kan forekomme forsinkelser i fremsending av Ekspress neste dag/ Pakke til Bedrift Ekspress i januar 2025 pga. endringer i ruteflyoppsett

18.12.24 11:00

Uvær på Vestlandet

16.12.24 07:29

Uvær i store deler av Nord-Norge

29.11.24 12:51

Uværet har ført til mange stengte veier på Vestlandet.

01.11.24 08:18

Store nedbørsmengder på Vestlandet

30.10.24 18:39

Forsinkelser til og fra Nord-Norge

24.10.24 17:28